lunes, 26 de diciembre de 2011

COED i GITIC

En aquest bloc, he intentat transmetre el que he aprés durant aquests mesos. M'ha sigut molt útil, ja que ho estic aplicant actualment i a més, em serà de gran utilitat pel meu futur com a mestra.

Quan s'expressen els nous coneixements en el bloc, es fa més eficaç l'aprenentatge. Degut a que no ens en podem refiar simplement de la memòria i, a l'hora d'escriure, reforcem els coneixements. Si no es recorda el que es va aprendre, fent una ullada al bloc, tenim la solució. A més és interessant ja que pot servir a totes les persones que visitin el bloc. Tanmateix, es pot comentar les diferents entrades i fa que aquest diari sigui interactiu. Això fa possible una comunicació més activa, mitjançant l'internet, compartir i conèixer noves idees és possible amb l'ajuda de tots. En l'àmbit docent això és molt important.  Pot esdevenir una eina de gran utilitat, tant per als alumnes, com per als mestres, ja que els alumnes aprenen de forma amena, i els mestres poden tenir un seguiment d'aquest i comentar si és necessari, per a una millora per exemple.
He emprat nous programes i aplicacions que no coneixia, i s'ha de dir que m'han sigut de gran ajuda, sobretot, a l'hora de la cooperació amb els companys, com és el Google docs. Per a fer treballs en grup, el fet de permetre editar cadascú i poder comunicar-se per aquest programa ha funcionat genial, ja que també es guarda a l'instant i es pot modificar quan es desitji, només introduint el teu compte de Google. Aquest n'és un exemple de programa que m'ha permés fer un treball més eficaç i ha canviat els meus hàbits de treball i el seguiré emprant en el futur. També, gràcies a treballar amb els suports visuals apresos, com per exemple el Prezi, en el qual, poden aparèixer videos a l'instant, també mapes conceptuals, dissenyats amb el Cmap Tools, en que es pot esquematitzar un breu resum de la exposició, per exemple. A l'hora de voler buscar notícies d'actualitat sobre educació, el Google Reader, m'ha servit molt, ja que apareix la informació desitjada i actualitzada automàticament.

A més, l'assignatura de COED (Comunicació oral, escrita i digital)  ha permès habituar-nos en l'àmbit docent. El llibre de ''Com parlar bé en públic'' crec que ens ha sigut de gran ajuda a l'hora de fer les exposicions orals. Però, ha sigut possible portar a terme bones exposicions, degut a la pràctica. Com per exemple, en les recitacions, i els treballs cooperatius com ''Qui ets, tu?'', ''Publicació digital'' i ''Identitat i Territori'' que han permés dur a la pràctica també els aprenentatges de GITIC. Quan més n'hem fet, millor han anat sortint. Tanmateix, amb l'entrevista del Dr. Orozco, vam poder adonar-nos que els infants són esponges, i per això, s'ha de tenir present que se l'ha d'advertir de l'engany, com és el cas d'algunes pàgines webs, anuncis publicitaris,  etc. Per això, seria interessant ensenyar a l'escola, el fet de saber gestionar la informació correctament i a més, fer-los entendre que no haurien de passar molt temps davant la televisió, ja que en la meva opinió, hi ha molts programes televisius, que impedeixen reflexionar a l'infant, o bé, dibuixos animats que poden afectar de forma negativa a la seva conducta pels models a seguir, etc. En aquest cas, els pares són els principals responsables de saber gestionar-los la informació i, passar el major temps possible amb ells.

No hay comentarios:

Publicar un comentario